מה זה פרסום שלילי בפייסבוק?

מהו פרסום שלילי בפייסבוק?

לבנות מוניטין חיובי באינטרנט לעסק, חברה או אדם פרטי, זהו תהליך ארוך טווח. הפתיחות שרשת האינטרנט מביאה עימה היא בעלת אינספור יתרונות, אך בד בבד, בעלת לא מעט חסרונות. תהליך ניהול מוניטין באינטרנט אשר מתבצע בצורה איכותית, יביא לתוצאות טובות תוך פרק זמן משמעותי יחסית.

אולם, להרוס מוניטין חיובי של עסק, חברה או אדם כלשהו באינטרנט זהו תהליך קל הרבה יותר והוא יכול להתבצע באופן מידי. ניתן לראות כי כיום כל אדם יכול להביע את דעותיו, לשחרר קיטור ולכתוב אינספור ביקורת על כל מי שהוא חפץ בפלטפורמות שונות ברשת. 

מספיק לקוח אחד לא מרוצה של עסק שהחליט לעשות לו שיימינג בפייסבוק או באתר כלשהו בשביל לפגוע במוניטין של העסק ולגרום ללקוחות פוטנציאלים רבים לבחור במתחריו על פניו.

ניהול מוניטין בפייסבוק- במה מדובר

חלק גדול של ניהול מוניטין באינטרנט הוא ניהול מוניטין בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. חברות ועסקים רבים מלכתחילה שמים לב היטב לטיב השירות אותו הם מעניקים ללקוחות שלהם, מכיוון שהם יודעים שהפייסבוק כיום מהווה פלטפורמה מאוד נוחה לצורך כתיבת ביקורות ותלונות של לקוחות לא מרוצים.

חשוב מאוד לדאוג לניהול מוניטין בפייסבוק לכל עסק אשר ידע כיצד להתמודד עם כל טענה או תלונה העולה בדף הפייסבוק העסקי או בקבוצות כאלה ואחרות בפייסבוק, בצורה אשר לא תפגע במוניטין של העסק. חשוב מאוד לזכור שלא מעט אנשים מבלים את מרבית זמנם בפייסבוק ולכן, כיום כל בעל עסק חייב להיות עם יד על הדופק לגבי כל מה שנכתב אודותיו בפייסבוק.

פרסום שלילי בפייסבוק

כאמור, ניהול מוניטין באינטרנט כולל בו גם ניהול מוניטין בפייסבוק בין היתר. שיימינג בפייסבוק היא פעולה קלה מאוד שכל אדם יכול לעשות באמצעות כתיבת פוסט זועם ומלא תלונות על עסק, אדם כלשהו, מוצר או שירות.

לא פעם, הכותב ינדב פרטים עסיסיים על העסק עצמו בצירוף של תמונה כלשהי הנוגעת אל תלונתו שמטרתה היא להעצים את הפוסט ואת התפוצה שלו. כמובן שהאדם שכתב את התלונה יתייג את הדף העסקי של העסק. כאשר אדם כלשהו מפרסם פוסט פומבי המכיל תוכן שלילי אודות עסק כלשהו, הוא עלול להיות הרסני לעסק מכיוון שפייסבוק הוא פלטפורמה ויראלית ותוך זמן קצר הפוסט שנכתב יכול לזכות למאות אם לא אלפי שיתופים.

אם נפלתם על תלונה שנכתבה בפייסבוק אודות העסק שלכם על ידי אושיית אינטרנט, הרי שאז מדובר בתפוצה פוטנציאלית הרבה יותר רחבה ומשמעותית של הפוסט הפוגעני

כיצד תתמודדו עם פרסום שלילי בפייסבוק

ניהול מוניטין של פרסום שלילי בפייסבוק, מבטא פעולות שיש לבצע בכל פעם שעולה פוסט עם אזכור שלילי על העסק. חשוב מאוד לתגובה הולמת של העסק על הפוסט. אין להתעלם מאזכור שלילי או לענות לו באופן פוגעני, מתלהם או צורם.

חשוב מאוד להגיב בצורה מכובדת על פוסט פוגעני ולזכור שאת התגובות שלכם לפוסט קוראים לקוחות פוטנציאלים שלכם. כמו כן, אם מגיבים בעמוד העסקי שלכם באופן לא מכבד, ניתן להסיר את הפוסט מהדף ולהרחיק את המשתמש.

במידה ומדובר בביקורת שלילית ופרסום שלילי בפייסבוק על הדף העסקי של לקוח מאוכזב, חשוב מאוד שלא למחוק את תגובתו או להתעלם ממנה, אלא להעניק לו מענה ראוי ואיכותי ולתת לו את ההרגשה שצר לכם שהוא לא מרוצה.

לסיכום ניתן לומר שניהול מוניטין בפייסבוק בעיקר כולל מעקב אחר כל תגובה פוגענית או אזכור שלילי אודותיכם, על מנת להעניק לה יחס ראוי וליצור לעסק תדמית אכפתית, נעימה ואיכותית.

דילוג לתוכן