למה צריך בניית נוכחות חיובית ברשת?

מוניטין הינו הדבר החשוב ביותר שיש לאדם למוצר ולחברה. לא פעם תשמעו אנשים שאומרים ״השם שלי חשוב מכל הון״ ההנחה של ניהול מוניטין ברשת היא ששיווק מפה לאוזן יש השפעה רחבה יותר מכל קמפיין פרסומי כזה או אחר. 

לפני עידן האינטרנט לו הייתי הולך למסעדה ולא הייתי נהנה כי האוכל לא היה טעים או שהמלצר דיבר בצורה מבזה הייתי מספר את זה למעגל הקרוב אלי חברים משפחה. היום שיווק מפה לאוזן יש הגדרה רחבה יותר.

יש אתרי ביקורות, בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות – חשיפת השיווק מפה לאוזן למליוני משתמשים שאנו באים איתם במגע ולא ישיר. מחקרים מראים כי כיום 89% מהרוכשים באינטרנט בודקים ביקורות ודירוגים של לקוחות.

בעבר בשביל לזכות במוניטין שלך היית חייב להשקיע במקצועיות, שרותיות או במוצר. היום קל לשנות את השיח ברשת על המותג ולהטות אותו לכיוונים שיעניינו את הלקוחות הפוטנציאליים. אחד היתרונות הבולטים שלפרסום ברשת יש תפיסה כפרסום אובייקטיבי ולא משוחד ולכך השפעה מאוד גדולה. 

הבעיה העיקרית בניהול מוניטין ברשת היא שבשונה מלקוחות מאוכזבים שיפרסמו ביקורת שלילית ברשת לקוחות מרוצים לא יכתבו ביקורת חיובית. ע״י בניית נוכחות חיובית מגדילים את מספר הביקורות החיוביות מצמצמים את הביקורות השליליות ופעמים רבות הופכים את הביקורת השלילית לחיובית.

אנו לא מתעלמים מהתגובות השליליות אנו לומדים לפתור ולטפל בהם לצורך כך שא יחזרו ודואגים לטפל בבעיה אם צריך לצורך שינוי התפיסה של הלקוח. 

קצת במספרים

81%

משווים ביקורת ברשת להמלצה אישית

79%

ביקורת חיובית משפרת את האמון בעסק

88%

יעדיפו לקנות בעסק בעל ביקורת חובית

89%

קוראים ביקורת על עסקים מקומיים

ניהול מוניטין ובניית נוכחות חיובית גם לאנשים פרטיים

ניהול מוניטין משמש מותגים, מוצרים, בעלי עסקים אך לא רק. גם אנשים פרטיים יכולים להפגע מנוכחות שלילית ברשת. מספיק שאדם אחד עצבני מחליט להשמיץ אותנו ברשתות חברתיות או עובד שהחליט למרר את חיינו על כך שפוטר וכך להכפיש את שמו ברחבי הרשת.

כולם יכולים להרוויח מנוכחות חיובית ברשת גם אנשים פרטיים. כיום אנו וחלק גדול מהאוכלוסיה בעולם לפני כל רכישה או קבלת שירות עושה בדיקה על האדם/חברה גם בעולם התעסוקה מגייסים רבים סיפרו כי לפני גיוס מועמד לתפקיד משמעותי בחברה הם בוחנים את הפרופיל שלו ברשת האינטרנט כולה.

בניית נוכחות חיובית עוזרת גם למותגים גדולים, גם לNonBrend, וגם לאנשים פרטיים לשלוט במידע המופץ עליהם באינטרנט להסתיר חוות דעת שלילית העלאת איזכורים חיוביים. ניהול מוניטין ברשת ריים לא רק לפתרון למשפר שהתעורר ברשת, אלא גם להעצים את הצדדים החיוביים והייחודיים של העסק/האתר הפרטי/המוצר.

דילוג לתוכן