כל מה שצריך לדעת על ניהול מותג אינטרנטי

כיום מדובר בעובדה קיימת שאין ממנה מנוס – כל בית עסק המתקיים במרחב האמיתי, חייב להתקיים באותה המידה גם במרחב הווירטואלי. אפילו עסקים שכונתיים כיום חושבים על שיווק דיגיטלי.

הסיבה לכך פשוטה – הדברים נעשים בעזרת הסמארטפון, כך שאפילו המכולת או הדראגסטור היחיד ברחוב יכולים להפסיד לקוחות שפשוט לא ימצאו אותם על המפה של גוגל, למרות שעוד לפני תקופה קצרה לא הייתה שום סיבה לדאוג לנוכחות אינטרנטית לעסקים מסוג זה. 

אך כמובן שהליכים של ניהול מותג אינטרנטי דרושים יותר לבתי עסק העובדים בכל הארץ, הזקוקים לתזרים קבוע של לקוחות. עם זאת, הצרכים בתחום הולכים ומתרחבים מחד והופכים לספציפיים יותר לסוגי הפעילויות השונים. כיצד עובד העניין של ניהול מותג אינטרנטי לחברות שונות, ועד כמה חשוב ניהול מוניטין להליך זה?

מה נותנת כתיבה שיווקית לניהול המותג?

מיתוג כולל רבדים רבים מאוד, אך כל אחד מהם תלוי במידה זו או אחרת בטקסט. למרות החידושים הטכנולוגיים הרבים, למרות אינספור דרכים חדשות לבטא את מהותו של כל מותג אפשרי, עדיין יש צורך במילים שילוו את התמונות המשודרות במגוון המדיות החדשות העומדות לרשות המפרסמים כיום.

ניהול מדיה חברתית גם דורש כתיבה שיווקית, זאת על מנת לשרת את החזון של המותג גם בפוסטים, ואפילו בתגובות. באמצעות יצירת שיח כללי אחיד ורציף ניתן להשיג את הנראות החיובית ביותר במסגרת ניהול מוניטין. 

כתיבה במשלב מסוים, שימוש במילים נכונות ומוקפדות, עצם העובדה שמדובר בטקסט שנעים לקרוא – כל זה תורם רבות למאמצי ניהול מותג אינטרנטי ויוצר בסיס איתן גם לעבודה עתידית, כך שחשוב לשמור על רצף וגם על עקביות בתכנים שנוצרים, היות ומדובר ביצירת שפה ייחודית של המותג.


כתיבה שיווקית

לא כל שיווק דיגיטלי טוב באותה המידה

שיווק דיגיטלי כהגדרתו כולל ניהול קמפיין, כתיבת תוכן מותאם לפלטפורמות שונות, איסוף ועיבוד לידים, ניהול ניוזלטר וגיבוש קהילה באמצעות אחד האמצעים המתאימים לכך. אך בכל הפעילות הזאת חשוב מאוד לשמור על נימה מוקפדת, מקצועית ואתית ברמה הגבוהה ביותר.

כאשר עושים שיווק דיגיטלי באמצעים לא כשרים, בין אם מדובר בשיטות קידום אסורות, או פרסום תכנים הפוגעים במתחרים או יוצרים "פרסום רע", כל זה לעולם לא עובד לטובת המותג, וידרוש עבודה מעמיקה ביותר בתחום ניהול מוניטין בשלב מאוחר יותר. 

לכן, מומלץ לשכור את שירותיהם של מומחים ברמה שתשמור על האינטרסים באופן היעיל ביותר. ניהול דיגיטלי קלוקל עשוי לעשות יותר נזק מתועלת, ואנו רואים זאת אפילו בניהולי עמודים של פוליטיקאים שונים שבשמם פורסמו פוסטים לא ייצוגיים או כאלו שפגעו באוכלוסיות שלמות. במקרים אלה – עדיף היה שלא יהיה שיווק בכלל, מאשר שתהיה פגיעה חמורה כל כך במוניטין.

הדקויות הקטנות של ניהול מדיה חברתית שעושות את ההבדל

קשה למצוא תחום פעילות המשפיע על ניהול מותג אינטרנטי יותר מאשר ניהול מדיה חברתית. מדובר בתחום עבודה חדש יחסית שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, כאשר קיימת דרישה מכוונת לכך שהאדם יתמקצע בכל פלטפורמה חדשה שמופיעה, וכן בחידושים בפלטפורמות קיימות – מעקב אחרי שינויים בפייסבוק, אינסטגרם, סנפצ'אט וכו'.

זה נכון גם ברמת חווית המשתמשים, וגם בכלים השונים לפרסום בפלטפורמה. מעבר לכך, חשוב מאוד לתת מענה איכותי, שנון, שירותי ומקצועי לכל טענה שעשויה לעלות בעמוד, משום שמדובר במידע שיהיה פתוח לקהל הרחב, והיכולת להתמודד גם עם ביקורת ברשתות החברתיות מהווה אלמנט חשוב בהליכי ניהול מותג אינטרנטי, לכן קחו זאת בחשבון.

כתיבת תוכן באופן שישרת את האינטרסים של המותג במסגרת ניהול מוניטין

ניהול מוניטין כולל עבודות שונות בקשת של שיווק דיגיטלי, כולל כתיבה שיווקית על רבדיה השונים, ניהול מותג ברמה של שליטה בתכנים המופיעים באינטרנט, וגם בבקרה ומעקב אחרי העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. תמיד כדאי לשלוט על העניין מלכתחילה, מאשר לתקן תופעות לא נעימות, כגון העובדה שמופיעים פסקי דין עם השם שלכם בעמוד הראשון, ולא שבחים של המותג. 

ניהול מותג ברמת מיקרו שכזו זהו צורך והכרח חשוב ביותר עבור כל גורם המעוניין לנהל לפחות חלק מהפעילות שלו אונליין, ומדובר בנדבך משמעותי של העבודה בתחום. כתיבת תוכן מהווה חלק מהעבודה ואמצעי להשגת המטרות השונות, לכן היכולות האלה חשובות גם כן לתחום ניהול מותג באינטרנט.

דילוג לתוכן