כלים לניהול מוניטין – איך לסייע לכם

כלים לניהול מוניטין ברשת- במה מדובר?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא דבר חשוב מאוד עבור כל עסק, חברה או ארגון. מיליוני אנשים גולשים כיום ברחבי האינטרנט ומשתמשים במנוע החיפוש החזק ביותר ברשת הלא הוא: גוגל, לצורך חיפוש אודות מידע, מוצרים, שירותים או כל דבר אחר שהם מעוניינים לאסוף מידע אודותיו.

מכיוון שגוגל זוכר הכל, הרי שבכל פעם ששמם של עסק או חברה כלשהם אוזכר באופן שלילי על ידי לקוח לא מרוצה בביקורת אודותם או בכתבה שלא מוציאה אותם באור מחמיא, גוגל יזכור זאת ולרוב כאשר יתבצע חיפוש אודות שמם של העסק או החברה.

אותו אזכור שלילי יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות. תהליך ניהול מוניטין הוא תהליך שמטרתו היא לזהות כל אזכור שלילי שמופיע אודות עסק, חברה או אדם באופן מידי ולטפל בו, על מנת שהוא לא יהיה בעל השלכות הרסניות.

כאמור, החלק החשוב ביותר בתהליך ניהול מוניטין באינטרנט כרוך בזיהוי אזכורים שליליים שונים אודות עסק, ארגון, חברה או אדם. ככל שמזהים מהר יותר אזכורים שליליים ברשת, כך ניתן לטפל בהם בטרם הם צוברים תאוצה והופכים להיות בעלי תוצאות הרסניות.

השאלה שלא מעט בעלי עסקים ואנשים שואלים את עצמם היא: כיצד הם יעקבו בצורה הטובה ביותר אודות אזכורים שליליים המופיעים אודותם ברשת? רשת האינטרנט היא דבר רחב וכמות הגולשים ברחבי האינטרנט באופן יומיומי הינה משמעותית מאוד.

לכן, כיצד ניתן לזהות אזכורים שליליים ברשת אודות העסק, החברה או האדם? התשובה לכך היא פשוטה מאוד: כיום ישנם לא מעט כלים לניהול מוניטין ברשת, אשר יכולים לסייע בזיהוי אזכורים שליליים באופן מידי.

כלים לניהול מוניטין באינטרנט

אם עשו לכם שיימינג ברשת, אתם צריכים לדעת את זה ראשונים. כיצד תדעו אם עשו לכם שיימינג ברשת ראשונים? הנה כמה כלים שיכולים לסייע לכם לזהות זאת באופן מידי:

  1. גוגל אלטרס- מדובר בכלי קטן של גוגל אשר מהווה את אחד מהכלים הטובים והחזקים ביותר לצורך ניהול מוניטין ברשת. גוגל אלטרס מאפשר קבלת התראה בכל פעם שמתקבלת תוצאה חדשה המכילה את שמו של עסק, חברה או אדם כלשהו בגוגל. בהתאם לכך, ניתן לנטר תוצאות חיפוש בעלות אופי בעייתי ולטפל בהן בטרם הן צוברות תאוצה.
  2. באז סומו- מדובר על כלי אשר מאפשר למדוד את ההשפעה החברתית של נושאים שונים כגון: מספר שיתופים בפייסבוק או בטוויטר במשך פרקי זמן ארוכות יותר או קצרות יוצר. באמצעות כלי זה בגרסה שלו בתשלום ניתן ליצור אשימה של תוצאות אשר מותאמות אישית וכך לעקוב אחר האזכורים שלך בצורה הטובה ביותר.
  3. Trackur – טראקור הוא כלי ייעודי לניהול מוניטין ולכן הוא סורק לא רק רשתות חברתיות, אלא גם דפי אינטרנט, סקירות, פורומים ובלוגים. מלבד התראות כמו ששאר הכלים מציעים, הוא מאפשר לנהל מוניטין של חברות שלמות על פי שמות מותגים, מוצרים, שמות עובדים של החברה, מתחרים ועוד. את המידע ניתן לייצא לקובץ אקסל או פיד RSS. עוד תכונה יוצאת דופן היא זיהוי הסנטימנט של האזכורים השונים והצמדת מדד השפעה לכל גורם שאחראי להם. הכלי נמצא בטווח מחירים בינוני ומתחיל מ – 97$ לחודש לתוכנית הבסיסית עם עשרה ימי התנסות בחינם.
דילוג לתוכן