ההיבטים השונים של ניהול מוניטין בגוגל

ניהול עסק זהו נושא לא פשוט גם אונליין וגם בעולם האמיתי. עם זאת, פעמים רבות נוצרות מצבים שבהם העולם הווירטואלי משפיע באופן משמעותי יותר על האמיתי, מאשר ההיפך. זאת משום שאנשים מהעולם החיצוני תמיד מסתכלים על אנשים, ספקים, נותני שירותים וחברות שונות דרך התמונה שמציג להם עולם האינטרנט. 

במילים אחרות, מומחה קידום אתרים יכול להסביר לכם את המנגנון שמאחורי הדרך שבה גוגל מסדר את תוצאות החיפוש לפי סדר החשיבות שנראה לו הנכון ביותר. כך, תחום קידום אתרים אורגני משתלב באופן טבעי עם עולם ניהול מוניטין בגוגל, שבמידה רבה תלוי גם כן בתחום הקידום.

לכן, כדאי להכיר את שני התחומים ואת שיטות הפעילות בהם, זאת כדי לדעת מה נדרש ממומחה שעובד על אחת מהמשימות האלה, והאם כדאי לפנות לאדם אחד שעושה את שניהם.

מה הדרישות כלפי כל מומחה קידום אתרים?

העבודה של מקדם אתרים כוללת בתוכה אינספור משימות בסדרי גודל שונים, כאשר כל אחת מהן צריכה להתבצע באופן עקבי, נכון מבחינת הכללים של גוגל, תוך חשיבה על האינטרסים של בית העסק, המסר שהוא מעוניין להעביר לגולשים והמבקרים באתר שלו (עם חלוקה ללקוחות קיימים, חוזרים או אנשים שפשוט נמצאים בקהל היעד הדמוגרפי).

במילים אחרות, מדובר בתחום נרחב ומורכב יותר מאשר בניית לינקים. התחום מתפתח יחד עם האינטרנט, ועם הזמן קידום אתרים אורגני הופך למעין עבודה עיתונאית, הדורשת תיעוד של עבודת בית העסק, יצירת תכנים המעניקים ערך כלשהו לקוראים. בנוסף, מקדם אתרים נדרש תמיד לעקוב אחרי השינויים וההתפתחויות בתחום, אחר הדרישות שגוגל כל הזמן מוסיף וכו'.

מתי דרוש ניהול מוניטין ברשת

מבחינות רבות, ניהול מוניטין ברשת משתלב באופן טבעי עם העבודה של מקדם אתרים מקצועי. עם זאת, אנשים רבים נזכרים בשירות הזה אך ורק כאשר הם מקבלים פידבקים שליליים על בסיס תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

אך הדרך הטובה ביותר לעשות ניהול מוניטין ברשת, זה לפני שהתגובות השליליות או פסקי הדין הציבוריים משתלטים על עמוד התוצאות הראשון. במידה הרבה, המשימה של מקדם האתרים וגם של האחראי על המוניטין של העסק, היא לדאוג שכל מקורות המידע הרלוונטיים על העסק יופיעו בעמוד הראשון. זה יכול לכלול את הפריטים הבאים:

  • האתר הרשמי
  • החנות הרשמית
  • עמוד פייסבוק
  • עמוד לינקדאין (או רשת אחרת הרלוונטית יותר לתחום הפעילות)
  • עמוד ויקיפדיה
  • עמודי דירוגי עסקים של גוגל (עם דירוגים חיוביים, כמובן)
  • פרסומים וכתבות באתרי חדשות או אתרים מובילי דעה

כך שהתשובה הפשוטה לשאלה מתי עושים ניהול מוניטין, היא: כל הזמן! וכך זה לעולם לא יהווה בעיה או מכשול בדרך של בית העסק להצלחה.

ההקשר בין ניהול מוניטין בגוגל לבין קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני מתבסס במידה הרבה ביותר על עבודה מתמשכת, יצירת ערך רב עבור המשתמשים ודגש על האוטוריטה של בעלי האתר. לפיכך, על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר, יש לשלב כתיבת תוכן טובה, הבנה טכנית ועקביות בעבודה. 

מומחה קידום אתרים יכול להביא את כל אלה לכל בעל עסק, אך על מנת לעשות ניהול מוניטין בגוגל במקשה אחת, יש לעשות בדיקות קבועות של תוצאות החיפוש וגם של העדכונים החדשים באלגוריתמים של גוגל, מה מביא לתוצאות טובות יותר, ועבודה בהתאם. כאשר כל זה נעשה ברמה גבוהה במסגרת של קידום אתרים אורגני, ניתן לומר שהעסק מכוסה בכל הקשור לנוכחות חיובית בעולם הווירטואלי.

ניהול מוניטין בגוגל

בשורה התחתונה – מה צריך לעשות וכמה זה אמור לעלות לעסק הקטן?

באופן טבעי, הנושא שהכי מדאיג בעלי עסקים בהקשר של ניהול מוניטין בגוגל וברשת. גם בעבודתו של מקדם אתרים, זה המחירים. ניתן למצוא ספקים בקשת רחבה מאוד של עלויות. בדרך כלל מדובר בריטיינר חודשי, כלומר תשלום קבוע שמעניק ליווי צמוד והרכב מסוים של עבודה.

לא תמיד חייבים לשלם הרבה, משום שבמקרים מסוימים, כל מה שדרוש הוא העלאת יחידת תוכן או שתיים בחודש ומעקב אחרי המתרחש. כך שאפשר למצוא שירותים שלא יכבידו על הכיס ויאפשרו לשמור על בעל העסק מפני דירוגים שליליים ופעולות לא הגונות של מתחרים, מבלי להפריע לבעל העסק להתמקד בעבודתו הלכה למעשה, כך שריטיינר חכם מהווה פיתרון מעולה לבעלי עסקים בעלי ראייה לטווח ארוך.

דילוג לתוכן